Zamieszczone przez neoarti
[O2] Regulacja kąta synchronizacji wałka w PD 105 KM
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez neoartiu mnie jest -4,4 i auto pali od strzała na wolnych obrotach komp pokazuje spalanie 0,5 - 0,4 l
jednak autko wydaje mi sie trochę za słabe jak myślicie ruszać synchro pd czy nie ?
czy szukać przyczyny gdzieś indziej ??
A slabosc jest pojeciem wzglednym, po ustawieniu walka zrob logi lub jedz na hamownie, to ci sie na pewno rozjasni nieco.
Komentarz
-
-
Trochę odgrzewam ale co tam...
Od tygodnia mam nowy rozrząd i spalanie chwilowe wzrosło z 0,4 na 0,5 (niby nie dużo), poza tym jakby minimalnie wolniej silnik reaguje na gaz.
Kąt synchronizacji nie był sprawdzany przed i po wymianie, a silnik teraz ma jakby bardziej miękką pracę.
Co sądzicie o tej różnicy w spalaniu (to akurat można od razu zauważyć po wyświetlaczu) i innej (odrobinę) akustyce pracy silnika?
Olać ? czy jestem za bardzo wyczulony?OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
U mnie przed wymianą rozrządu było ustawione na -2. Po wymianie mam równo 0, a jak dodam gwłatownie gazu pokazuje się -0,5. Wcześniej spalanie z kompa zaniżało mi o 0,2 na 100km. Teraz jeżeli komp pokazuje 5,1 to faktycznie przy dystrybutorze wychodzi 5,1. Jeżeli chodzi o moc...hmmmmm wydaje mi się, że tak przy 120 jest bardziej zrywniejszy ale to może być tylko złudzenie. Przed wymianą rozrządu bywało, ze na wolnych obrotach pokazywalo się 0,4 - przy obecnym ustawieniu mam 0,5.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TomekMCo sądzicie o tej różnicy w spalaniu (to akurat można od razu zauważyć po wyświetlaczu) i innej (odrobinę) akustyce pracy silnika?
Olać ? czy jestem za bardzo wyczulony?Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Ja też mam rocznik 2008. U mnie fabrycznie było -1,5. Przy ustawieniu na 0.0 silnik pracował bardziej twardo i spalanie na kompie zmieniło się z 0.5 na 0.7 (z klimą na 0.9). Wróciłem do -1,5 i jest OK.O czarnulę dba Robekcool http://www.k-mot.pl/page7.php
Graty i płyny ustrojowe zapewnia Kondzio http://www.oilspa.pl/
Komentarz
-
-
Słuchajcie, jak to jest z tą regulacją - u mnie jest duuużo bardziej przekręcone w jedną stronę "na fasolkach" (obecnie waha się od 0.0 do -1.cośtam). Po ustawieniu z ciekawości tak aby śruba była bliżej środka "fasolki" kąt skoczył na +9.3 :shock: I auto nawet nie zagadało.
Ktoś mi zjebał wymianę rozrządu, czy ta regulacja jest do wykorzystania w pełnym zakresie ruchu "po fasolce" i jest to normalne?
Drugie pytanie - ostatnio w ramach eksperymentów jeździłem z przestawionym na + (wahania od +0.6 do +2) - i autko jakoś wybitnie dużo spaliło. Jedno może być powiązane z drugim, czy niebardzo?
Komentarz
-
-
Witam
Przeczytałem cały wątek i wybaczcie za pytanie ale chcę mieć pewność. Mam wymieniony rozrząd jakieś 1000 km wcześniej. Silnik chodzi jak chodził, przynajmniej niczego innego w pracy silnika nie zauważyłem. Moje pytanie takie. Jak zdecyduję się na sprawdzenie wartości tego kąta to wystarczy spot i ktoś z VCDS to na pewno, ale czy ew poprawki też można na spocie, czy zabawa raczej większa i pozostaje mi warsztat? Bo jak tak to odpowiedź jasna, że warsztat tylko jak znaleźć taki co ma kompa.
Komentarz
-
Komentarz